Prissättning

Prissättning

Vi på EquiReUse gör en noggrann bedömning av varje vara som kommer in för att fastställa dess skick och relevans. Baserat på denna bedömning bestämmer vi priset på varan.

Vi strävar efter att erbjuda rättvist prissatta produkter till våra kunder, samtidigt som vi säkerställer att dina intressen som säljare tas i beaktning. Vi uppskattar din medverkan och är tacksamma för att du informerar oss om eventuella specifika prissättningsönskemål. Du kan göra detta på blanketten för inlämning tillsammans med leveransen av din vara till oss, eller genom att kontakta oss via mejl.

Observera att det pris du själv sätter ska inkludera kommissionsavgift och moms, dvs. pris ut till kund.

Vi vill informera dig om att vi kan justera priset på varor som du inte själv har prissatt. Detta gör vi för att anpassa dem till marknadspriser och eventuella kampanjer. Syftet är att optimera försäljningen och ge dina varor maximal exponering för att öka chansen att de blir sålda.

Dessutom förbehåller vi oss rätten att sänka priset på varor som inte har blivit sålda inom rimlig tid, eller för att ingå i någon av våra kampanjer. Detta görs för att stimulera försäljningen och ge kunderna incitament att köpa varorna till ett förmånligt pris. 

Vi strävar alltid efter att uppnå en balans mellan att erbjuda konkurrenskraftiga priser och maximera din försäljning. Vi vill att dina varor ska få bästa möjliga chans att bli sålda. Om du har några frågor eller funderingar angående prisanpassningar är du välkommen att kontakta oss. 

Ditt kontrakt sträcker sig i 3 månader från det att dina varor registrerats på hemsidan och finns till försäljning. Under denna tid arbetar vi aktivt med att marknadsföra och sälja dina varor både i vår e-handel och genom olika sociala mediekanaler.

Vi meddelar när varorna tas bort från webbshoppen för att skänkas till välgörande ändamål alternativt för att hämtas av dig. Som säljare är det viktigt att du är medveten om att du ansvarar för att hämta eventuellt osålda varor inom 2 veckor. Vi värdesätter en effektiv hantering av varorna och för att undvika onödig lagring och resursslöseri är det nödvändigt att de hämtas i tid.

Om inget annat avtalats kommer osålda varor att skänkas vidare till välgörenhet. Detta gäller även varor som sorterats ut på grund av att de inte enligt vår bedömning uppfyller kraven för försäljning i vår webshop. Ange gärna på inlämningsblanketten om du vill skänka varan till välgörenhet eller inte. Där det inte står, räknar vi med att det ska skänkas.

Vi samarbetar med Svenska Hästars Värn, www.shv.org. 

Om du har några frågor eller funderingar angående prissättningen eller försäljningsprocessen är du välkommen att kontakta oss.

 

Tillsammans kan vi göra en positiv skillnad för både
plånboken och planeten!